Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny Domeij - 9 februari 2010 13:52

Idag har jag varit kreativ!


Hittade beskrivningen på nätet. Men måste säga att jag är inte riktigt nöjd, tycker måtten blev bakvända. Så blir det fler gjorda av denna så måste jag justera.


Men den är ju toppen att ge till någon som gillar te. Födelsdag, bara-för-att, krya-på-dig eller för att man blir bjuden på middag.


Bara att fylla med massa olika sorters tepåsar.


Jag gillar den. Kul att göra nåt nytt.


Nu finns ingen text på, inget budskap. Orkade/kunde inte ta fram cuttlebuggen.   


Det gör jag en annan dag   


      50:-

Ask

Av Jenny Domeij - 9 februari 2010 13:43

Blir lite enformigt att ligga i soffan och softa hela tiden. Så igår började jag skapa lite. Orkade inte så långa stunder i stöten men blev nästan klar.

Blommor har klistrats på idag.


Den här kan man ju variera beroende på vad man ska ha den till. Man kan fylla den med godis, pengar, smycken, gåvor som ska ges bort till bröllop, nyfödd, dop eller som kärleksgåva. Eller bara för att lägga ner ett kort i med en hälsning.


Just den här är väl en dopvariant. Finns ingen text på skylten och varken kort eller present inuti. Vet ingen tjej som ska döpas inom närmsta tiden.


Så denna är till salu  

Men vill man ha en för ett annat tillfälle  eller för en pojke så kan man beställa   


     


50 :-

Av Jenny Domeij - 2 februari 2010 08:16

Korten som kommer här dom är till salu :D



  15*15 cm

Pris 20 kr


 

15*15

Pris 39:- SÅLD


 

15*15

Pris 39:-


 

12*12

Pris 39:-


 

12*12

Pris 39:- SÅLD


 

12*12

Pris 39:- SÅLD


 

11*15

Pris 39:-


 

15*15

Pris 39:- SÅLD


 

12*12

Pris 39:- SÅLD


   

Fin liten etikett att hänga på vinflaskan man ger bort till värdinnan, ja eller blomman etc.


15:- kostar den.



Av Jenny Domeij - 2 februari 2010 07:57

Får se hur detta går. Tänkte ge mig på att försöka sälja några alster eller få beställningar.

Det är så vansinnigt roligt att pyssla med scrapbooking, för är det som terapi. Ibland är jag inne i en period då jag har flödande fantasi och korten skapas på löpande barn, utan att han någon beställare eller nån att ge dom till. Ibland kan det vara bra att ha på lager oxå.

Började med scrapbooking i april 2009. Var osäker på om detta skulle vara något som höll i sig, trodde nog innerst inne att jag skulle tröttna som jag så ofta gör med deet mesta.

Men än håller jag på, vågar mig tom på större projekt, provar nya grejer och lär mig ny saker hela tiden.

Beställningar är en utmaning, gillar utmaningar!

Men nu ska jag inte ligga här och skriva mer, nu kommer det bilder.


 

Denna var en utmaning, mycke svårare än jag trodde. Ska ge mig på att göra en till nån gång för att se om jag kan göra den bättre.


   

Lite dåliga foton men glömde fota så jag fick fota med mobilen. Detta kort gjordes till lillebro. I den blå fickan finns plats för ett presentkort i kontokortsmodell.


   

Dessa två blev jag såå nöjd med, det var ett evigt pillrande men dom blev ju så fina. Den första tog för många timmar! Höll på en evighet men när jag började på den andra så visste jag hur jag skulle göra allt smidigare. Men så är det ju när man håller på, det går lättare för varje gång.

Dessa kort var i alla fall till brorsdottern och hennes bror, till deras dopdag.

   


Ett perfekt kort till ett bröllopspar eller till ett par som firar bröllopsdag. Hon som köpte detta gjorde det till ett bröllop och passade paret perfekt :D


 


Såna här påsar kan man göra och fylla med både det ena och det andra, bara fantasin sätter gränser. Dessa fick barnen ge till sina fröknar på skolan, fritids och dagis. Enkelt men fint och väldigt uppskattat. Perfekt att ta med när man blir bortbjuden.


 


Julkort gjordes det några av, men jag dekorerade lite väl mycket så det tog för mycket tid. Gick bättre sen när jag gjorde korten lite enklare.


 


Här en ask som jag altrat. Den är fin tycker jag. Kommer inte ihåg vem som fick den, men det var väl nån som fyllde år  och nånting hade jag stoppat i.


 



Denna var ett riktigt pillergöra, men oj så kul det var. Beställaren vill ha ett kort till ett par som skulle gifta sig. Hade en ide i huvet men den överensstämmer inte med slutresultatet. När man lyfter på locket så blir det så här;


 


Beställaren var jättenöjd och betalade glatt 100 kr



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här visar jag sånt jag gör och lite av vad jag har gjort. Tänkte försöka mig på att sälja lite kort och tom kanske få lite beställningar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards